Nagyanyáink, dédanyáink korában semmiféle reformra nem volt szükség étkezés terén, hiszen a világháború alatt igen szűkös keretek között lehetett élelmiszerhez jutni. Kellett néhány év, amikor helyére került minden, és aki csak tehette, saját kis veteményeséből főzte meg a konyhaasztalra valót.

Az 1960-70-es évek jelentették a hatalmas fordulatot, amikor lakótelepi lakások garmadáját építették fel a városokban, főként a kiemelt ipari területeken, hogy munka reményében a kis falvakból beköltözhessenek az emberek. És nemcsak ezért szűntek meg a kis veteményesek, hanem azért is, mert egy keresetből bizony már akkor sem lehetett megélni, így a háziasszonyok is munkába álltak.

Ezzel el is jött a félkész, készételek iránti igény, hiszen a hétköznapi étkezést minél gyorsabban és hatékonyabban szerették volna a nők megoldani. Ezeknek az előre gyártott élelmiszereknek a szavatossági idejét pedig mindenféle adalékanyaggal próbálták, és teszik ma is, minél hosszabb időre megnyújtani.

Ebben bizony a nagy kereskedelmi láncok is ludasak. Kedves barátom, aki élelmiszeripari mérnök, és egy ismert húsüzem kereskedelmi igazgatója volt, arról panaszkodott, hogy a 25 napos szavatossági idejű virslit nem veszik meg tőle a multik, a minimum a 60 napos szavatosságra van igény.

Ő pedig nagyon jól tudja élelmiszeripari mérnökként, hogy nagyon nem mindegy, mennyi adalékanyag kerül a húskészítménybe. A legveszélyesebbek, állítása szerint, a térfogatnövelők és a csomósodás-gátló vegyszerek. Tehát egyáltalán nem meglepő ezek után, hogy mindenre kezdünk allergiásak lenni.

A sok vegyszer, színezék, egyebek annyira megterhelik a szervezetünket, hogy képtelenek vagyunk ezeket feldolgozni, szervezetünk pedig mindenféle tünettel reagál (hasmenés, puffadás, kiütés, rosszullét). Ezért fordultak sokan, és fordulnak egyre többen valamilyen reformétkezés felé.

Rengeteg alternatíva létezik: paleo, nyerskoszt, vegán, laktózmentes, gluténmentes stb. Mindegyik lényege, hogy kiiktassuk életünkből azokat az élelmiszereket, melyek szervezetünknek problémát jelenthetnek. Egy dologra azonban érdemes figyelni: ne legyen egyoldalú a táplálkozás, mert ez által vitamin- és tápanyaghiányossá válhat a szervezetünk. 

Jelentkezés foglalkozásra


Nevem: E-mail címem:
Foglalkozás neve: Választott időpont: